Re: Dzięki, IBM (Bylo: Re: Dzięki, Gates)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 16:53:46 MET

Jarek Lis wrote:

> In pl.comp.pecet Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> wrote:
> : Jacku, to zdanie pachnie mi 'spiskowa teoria dziejow'.
> : IMHO przyczyna byl najzwyklejszy w swiecie brak wyobrazni.
> : Po prostu w momencie konstruowania pierwszego 'peceta'
> : przestrzen adresowa 640kB wydawala sie wrecz gigantyczna,
>
> Raczej bym powiedzial, ze jak sie wybiera 8088, z przestrzenia ograniczona
> do 1MB, to 640KB faktycznie bylo dobrym wyborem. Tylko co za idiota
> zatwierdzil projekt z takim procesorem....

Jeszcze raz podkresle: IBM chcial slabego PC. Miala to byc platforma
otwarta, kazdy mogl go lubjego podzespoly produkowac bez licencji (dla
IBM nowosc), wiec aby nie ryzykowac ulatwienia konkurencji z innymi
produktami IBM celowo oslabiono parametry PC. Stad wybor 8088 i decyzja
kupienia systemu u nikomu nie znanego, a zatem nieszkodliwego dla IBM
mlodego programisty Billa G. z nikomu nie znanej firmy Microsoft ;-)

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland