Re: Lame monitor :)

Autor: bieniek_at_zr.ita.pwr.wroc.pl
Data: Mon 27 Jan 1997 - 11:27:27 MET

In article <854213624_at_p26.f26.n484.z2.FidoNet.ftn>, Przemyslaw.Frasunek_at_p26.f26.n484.z2.fidonet.org (Przemyslaw Frasunek) says:

>Właśnie wyjarał mi się mój SVGA lame MONO monitor...
>Objawy:
>1. Strzela
>2. Po każdym strzale zmniejsza się obraz na ekranie (na chwilkę)
>3. Jedzie ozonem
>
>Postępowanie:
>1. Dokładne wyczyszczenie wnetrzności
>
>Efekt:
>1. Przez jakiś czas OK a potem jedno duże jebnięcie i zupełnie zgasł obraz
>2. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko jest absolutnie BIAłE na ekranie
>a literki widać w postaci BARDZO JASNYCH zarysów
> [...]
Puscila, najprawdopodobniej, stabilizacja napiecia
 zasilajacego odchylanie, a co za tym idzie i wysokie napiecie.
Sprawdz przetwornice (np zasilaj monitor przez autotransformator od 50V)
Pozdrowionka (dziura ozonowa Ci chyba nie grozi... :-)
Pawel B