Re: Dzięki, IBM (Bylo: Re: Dzięki, Gates)

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 26 Jan 1997 - 16:27:02 MET

Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:

>Zwróć się z pretensjami do IBM. Architekturę PC zaprojektowali tam a
>pierwotnie nie sposób było na tych maszynach zaadresować więcej pamięci.
>Zrobili to zresztą celowo, aby PC _nigdy_ nie był w stanie konkurować z
>droższymi dziełami "Wielkiego Sinego".
>
>Co jak pokazała historia nie za bardzo im wyszło :-)

Jacku, to zdanie pachnie mi 'spiskowa teoria dziejow'.
IMHO przyczyna byl najzwyklejszy w swiecie brak wyobrazni.
Po prostu w momencie konstruowania pierwszego 'peceta'
przestrzen adresowa 640kB wydawala sie wrecz gigantyczna,
a komputer IBM PC spotkal taki los, jak kiedys u nas samochod
FSO Syrena: projektowany byle jak, z zamiarem jak najszybszego
i najtanszego wypuszczenia malej serii, stal sie swego czasu
najpopularniejszym pojazdem w PRL :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl