Re: EM EM EKZ

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 23 Jan 1997 - 23:38:28 MET

Dnai 21 Jan 97 Vindex napisał:

> HX jest zasadniczo najlepszy : pamiec (obslugiwana i cache'owana) do 512 MB,
> szybsza obsluga EDO RAM (ale liczy sie to glownie jesli masz szybkie kostki),

A także parzystość i ECC

> obsluga wielu procesorow itp.

Hmm, dwa to NIEwiele...;-)

A co do chipset-u TX, to nie tylko SOYO już go używa - także LuckyStar
wyprodukował już dwa modele : 5I-TX1 i 5IX-TX1 (ATX). Jeden z nich był pokazany
na Computer Expo, ale pan z firmy, która jest dystrybutorem, nie potrafił
powiedzieć kiedy będą dostępne u nas i za ile. A płyta rzeczywiście obsługuje
Ultra-ATA (czy Ultra-DMA, jak mówi prospekt) oraz ACPI (czy ktoś wie, co to?).
SDRAM-y też podobno szybciej działają. W/g wspomnianego pana, TX ma "jakieś"
rozszerzenia do MMX. O tym prospekt akurat nie wspomina. A w ogóle, to
usiłowałem coś znaleźć na ten temat u Intel-a, ale tam ŻADNEJ wzmianki... No
cóż. Może jeszcze nie wiedzą, że produkują ;-)

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html