Re: EM EM EKZ

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 19:02:17 MET

> No...eXpertem od plyt nie jestem i musze przyznac, ze troche mnie
> zagielo! Ni cholery nie moge sobie tylko porownac pewnych rzeczy, bo
> majac plyte QDI na FX mam:

siem po kolei ustosunkujem:

> - Pentium 200 support (sprawdzone i dziala)

wg. intela nie dziala. zreszta chyba dlatego, ze fx znikl z rynku przed
pojawieniem sie p200...

> - PCI 2.1 (dane z instrukcji)

nie zgodze sie.

> - Obsluga 128 mega RAM (dane z instrukcji)

wg. danych intela tylko 64. jesli nawet producent plyty cos nakombinowal i
bedzie sie dawalo tyle wsadzic, to cacheowalne bedzie tylko pierwsze 64mb.
podejrzewam, ze ten paramtr jest identyczny jak w przypadku vx, bo vx to
wlasciwie proste rozwiniecie fx'a.

> I jeszcze jedna sprawa...Czy warto teraz kupic plyte HX, czy lepiej czekac
> na LX lub TX? Jaka bedzie roznica nowych chipsetow w stosunku do starych?

jeden z nich bedzie only for nowy procesor Klamath, wiec moze zapomnijmy.
drugi ma byc dla pentium, ale zdaniem intela niewiele chyba nowego wniesie.
ma to byc cos a'la hx, 66MHz external (intel nie planuje wiecej dla pentium),
sdram, agp, ultra-ata. cholera wie kiedy sie pojawi. podejrzewam ze wraz z
premiera Klamath czyli koniec marca/poczatek kwietnia najwczesniej. napewno
bedzie lepszy, tylko do tego czasu tez na czyms trzeba pracowac. ilestam
pewnie wody uplynie zanim producenci rzuca na rynek plyty oparte o te kosci.
poza tym pewnie bedziemy wtedy czekali az Klamath stanieje i nikt nie bedzie
sie pchal w przestarzale pentium jak moze miec p7.

> Jaka predkosc ma PCI, gdy chipset jest ustawiony na 83Mhz?

prawie 42MHz, czesc slabszych kart wysiada. te lepsze pracuja odpowiednio
wydajniej.

karpio