Re: pytanie od CD-audio

Autor: Artur Lipowski (artur_at_tpg.krakow.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 19:11:18 MET

On 21 Jan 1997, Alek Rachwald wrote:

> Interesuje mnie bardzo nastepujaca sprawa: czy jakosc odtwarzania plyt CD
> audio na CD-ROM ustepuje jakosci odtwarzania na normalnym odtwarzaczu
> kompaktowym, a jesli tak to na ile, i dlaczego. Posluguje sie kompletem
> CD-ROM BTC zainstalowanym w komputerku, i podlaczonym przez karte SB16 z
> normalnym wzmacniaczem SONY. Wszystko jest dobrze, ale przypominam sobie

Przyczyny (niektore) zlej jakosci dzwieku na odtwarzaczy CD-ROM:
- jakosc zasilacza (generalnie elemanty analogowe nie powinny byc zasilane
z tego samego zasilacza co cyfrowe)
- duzy poziom zaklocen wewnatrz komputera
- zla jakosc przetwornikow DA (w porownaniu do przetwornikow uzywanych w
przyzwoitych odtwarzaczach audio)
- kiepskie elemanty analogowe w CD-ROM-ie i/lub karcie dzwiekowej

Miedzy poszczegolnymi typami CD-ROM-ow sa ogromne roznice w jakosci
dzwieku. IMO nalepsza pod tym wzgdem okazala sie Toshib-a.

Jakosc dzwieku z CD-ROM-u w srodowiskach audiofilskich uchodzi za wrecz
przyslowiowa. Tak sie okresla wyjatkowo kiepskie odtwarzacze, napedy i
przetworniki DA.

Pozdrawiam,

Artur Lipowski
Software Engineer