Re: Overclocking, AMD 5x86 133 --> 160

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 09:53:36 MET

On Tue, 21 Jan 1997 09:16:32 +0100, Raku wrote:

>Wiem ze ten problem byl juz na pewno poruszany ale mam pare pytan w
>sprawie z tytulu.
>
>Czy moze sie odezwac ktos kto juz podkrecil 133 na 160.

na mailnglistach (np. OS2-L czy PC-Tech)
czytalem ze AMD5x86 swietnie chodzi podkrecony 133 -> 160
nie sprawiajac klopotow ani pod DOSem ani pod OS/2
probowalem to zrobic u siebie - ale komputer zamarl.
Moze mam niezbyt udany egzemplarz. Moglbym go wymieniac
do skutku ale nie chcialo mi sie bawic, tym bardziej ze
jumpery do czestotliwosci sa cholernie niewygodnie
umieszczone na mojej plycie.

>Przestawilem zworki na 40 Mhz, wszystko byloby OK, w BIOSie zglasza sie
>AMD 5x86 160, testy skoczyly tylko chekit i pare innych testow wykazaly
>zwolnienie twardego dysku. No i faktycznie operacje dyskowe sa
>wilniejsze o jakies 30%. Co z tym zrobic ?

wyglada na to ze przy przejsciu na 160 czyli 40 na plycie
czestotliwosc PCI ustawia Ci sie na 20, co oczywiscie powinno
Ci klasc nie tylko transfery dyskowe ale rowniez te do karty video
(sprawdzales?)

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi