qemm

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 19:13:19 MET

StaCH_at_tpnet.waw.pl wrote:

[...]

 S> Tak sie zglosil jak wylaczylem EMS
 S> a zostawilem 4MB DPMI niestety program
 S> sie nie uruchomil komunikat bledu

Widocznie nie podchodzi mu MDOSowe DPMI - w ko¤cu nie musi...

 S> "Invalid file handles" a mial ustawione

Nie ma takiego komuniaktu b’‘du, najbli§szy to 'Invalid file descriptor (1111)'
i zalecenie dzwonienia do supportu mikrego...

 S> 255 (pod MDOS wiecej sie nie da).

Nawet nie trzeba tyle.

 S> Moze sa bledy przy wyborze opcji do
 S> kompilacji, skoro nie umie skorzystac
 S> z DPMI jesli jednoczesnie dostepny jest

Nie uog˘lniaj - mikry nie ma §adnego interesu, §eby zapewnia‡ zgodnož‡ z DPMI
zaimplementowanym w MDOSie. Jedyne, co zapewniaj†, to zgodnož‡ z DPMI w Windows.

 S> EMS? Z EMS umie korzystac bo jak dalem
 S> 1,5MB to zajal ale uruchomil sie w trybie
 S> standard i po chwili pracy wywalil komunikat
 S> "Use of transgressed handle" i wyszedl do DOS.

Przykry b’†d - wida‡ MDOS za bardzo miesza podczas prze’†czania zada¤...
Zrezygnuj w og˘le z DPMI i EMSa, daj mu goego XMSa i wtedy spr˘buj dzia’a‡.

 S> W katalogu sa trzy biblioteki FOXD2600.eso
 S> foxd2600.esl i chyba foxdx260.es? (nie pamietam).
 S> Jesli jest EMS zawsze laduja sie dwie pierwsze
 S> jesli tylko DPMI tylko trzecia. Jak sadzisz, czy
 S> te komunikaty cos mowia programistom :-))?

M˘wi† - oba z dopiskiem o kontakcie z supportem mikrego - nie do ugryzienia.

 S> Czy warto ich pytac? Skoro masz duze
 S> doswiadczenie z FOXPro czy mozesz stwierdzic
 S> czy aplikacja powinna umiec skorzystac z DPMI

Tak jak pisa’em - z implementacji DPMI zawartej w Windows - tak. Z innymi nie
musi.

 S> jesli jest dostepne obok EMS? Ile file handles

A na czorta EMS, ježli mo§esz u§y‡ wersji extended?

 S> powinno sie dla takich aplikacji ustawiac badz
 S> moze aplikacja potrzebuje jakichs zmiennych
 S> srodowiskowych (SET ??).

Nie potrzebuje.

 S> Czy mozna przed
 S> kompilacja podac kolejnosc sprawdzania
 S> dostepnosci pamieci (INT15, DPMI, XMS,EMS)
 S> i w zaleznosci od tego ladowanie odpowiednich
 S> modulow?

Ustaw go’y XMS lub INT15 i tyle.

[...]

 S> Czy to mozliwe? Mnie sie wydawalo, ze
 S> system sie zawiesil jak dalem 5,5MB DPMI
 S> i nie czekalem dluzej jak niecala minute?
 S> Moze trzeba bylo poczekac kilka minut na
 S> uruchomienie?

By‡ mo§e - jednak nie pojmuj‘ Twojego uporu do stosowania DPMI.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl