Re: Streamer

Autor: Przemyslaw Grochowski (grojer_at_wlkp.ternet.pl)
Data: Sun 19 Jan 1997 - 15:13:43 MET

> Mam streamer'a ESCOM QIC80 (kasetki 125/250MB) podlaczany do kontrolera
> FDD. Niby wszystko w porzadku bo cala kasetke mozna odczytac, zapisac i
> skasowac. Ale juz formatowac to sie nieda.

Mam jak sie wydaje ten sam streamer. No, zabytek ale sprzedac nie warto
i jest jakby jeszcze troche przydatny.
U mnie jest tak. Jak zapuscic go pod starym DOS'em to chodzi OK. Ale uwaga:
nie z kazdym kontrolerem FDD. Poszczegolne egzemplarze tez sie roznie
zachowuja.
Troche to loteria. Pod Win'95 niestety nie chce chodzic pod MS Backup
(zapisuje ale nie potrafi zamknac sesji i sie zapetla, probujac z furia
zniszczyc tasme). Jak wlacze TURBO to w ogole sie sypie.
Podobno im szybsza plyta tym gorzej.
Ciekawostka, ze u jednego z kolegow to chodzi OK.
Obaj mamy AMD 5x86 na 160MHz.
Jak chodzi o mnie to nigdy nie mialem tak stabilnego systemu (pomimo
WIN'95).

Sprobuj tak:
- stosuj mimo wszystko oryginalny program Escom'u najlepiej pod "czystym"
DOS'em
- poprobuj opcje podane w instrukcji przy wywolaniu programu, dotyczace
kontrolera FDD
- sprobuj zmienic kontroler FDD (jakas starsza karta MULTI I/O), chocby na
probe
- mozna tez sprobowac wylaczyc TURBO albo nawet spowolnic zegar na plycie
- NAJPROSCIEJ kupic kasety formatowane :-)

Wiem, ze takie rady brzmia cynicznie, bo na efekt trzeba czekac 2
godziny....
Osobiscie z formatowaniem nie mialem problemow.
Klopoty bywaly jednak przy wymianie plyt i kontrolerow FDD. Ostatnie 3
plyty 486, ktore mialem chodzily OK.
Ogolnie zabawa jest pyszna.

> Co to moze byc, bo ja juz niewiem ? A moze ktos wie gdzie mozna w
> Internecie zlapac jakies nowe programy/sterowniki do tego streamera ?

Mnie interesuje cos, co by toto zmusilo do WIN'95....

Zycze duzo szczescia (bedzie Ci potrzebne..)

--
Przemyslaw Grochowski e-mail:	AMPRNET: sp3fmf_at_poznan.ampr.org
				INTERNET: grojer_at_wlkp.ternet.pl