Re: qemm

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 19 Jan 1997 - 11:41:07 MET

StaCH_at_tpnet.pl wrote:

>Czy w obecnosci HIMEM (pamiec XMS?)
>startuje u Ciebie w trybie Extended?

Tak.

>Jesli tak to by oznaczalo ze przydzielanie
>pamieci w tym trybie zwalnia do niej
>dostep w porownaniu do DPMI.

To raczej co innego. Jezeli nie ma zadnych driverow
pamieci rozszerzonej na poziomie DOS, to Fox przydziela
sobie cala dostepna pamiec - nie musi sie nia dzielic z
niczym innym korzystajacym z HIMEM. Taka alokacja pamieci
prostu _musi_ byc szybsza.

Co do DPMI, to chyba po prostu OS/2 ma dobre zarzadzanie
pamiecia i szybkie VDM-y. Probowalem kiedys pod NWDOS 7 - przy
wywolywaniu EMM386 z opcja DPMI=ON Fox ladowal sie wrecz
nieprawdopodobnie dlugo. Chodzil potem znosnie, ale czas
'rozruchu' byl nie do przyjecia. Podobnie z managerem DPMI
pod Windows 3.11 - nie dosc, ze dlugo sie laduje, to potem
wolno chodzi, nie mowiac juz o wieszaniu sie w najmniej
odpowiednich momentach :-)

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl