Re: Oplata za serwis gwarancyjny

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 14:40:18 MET


> > Czy ktos sie orientuje, czy serwis do ktorego zgloszono klopoty z plyta
> > glowna (na gwarancji i zakupiona w tejze firmie), ktore to klopoty usunal
> > poprzez zmiane ustawien BIOS'a moze za taka usluge zadac pieniedzy?

> To chyba byloby lekkie przegiecie, choc ustawienie BIOS'a lezy raczej w
> gestii uzytkownika, zwlaszcza jesli zakupiono jedynie plyte.
> Analogia byboby branie piniedzy za podkrececnie kontrastu w 'wadliwym'
> telewizorze. Ale jest to calkowicie prywatne zdanie, nie poparte
> odnosnymi paragrafami kodeksu handlowego etc. :-)

imho jesli uzytkownik cos spieprzyl poprzez nieudolna obsluge i w serwisie
nie wykaze odrobiny skruchy i kultury tylko wyjedzie z morda w rodzaju "macie
mi to natychmiast zrobic albo oddac gotowke" to nawet nalezy za usluge tego
typu pobrac oplate. czasem postepuje tak w przypadku ewidentnie
niedoswiadczonych uzytkownikow (jakas symboliczna suma - 5-10zl) azeby
odstraszyc od grzebania - jak raz zaplaci to wiecej lapek nie wetknie.
generalnie zwykle takie rzeczy sie robi bezplatnie informujac klienta ze to
on napsul i ze nastepnym razem napewno zaplaci. wyjatkiem sa sytuacje takie
jak opisane powyzej. ponadto czesc osob nalezy do grupy "zawracajdupa".
charakteryzuja sie tym, ze beda przez miesiac codziennie cos zmieniac i
leciec do serwisu. tu takze lepiej wyczuc sytuacje i odpowiednio wczesnie
poinformowac o konsekwencjach.

pozdrawiam
karpio



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:52:18 MET DST