Re: EM EM EKZ

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 20:33:36 MET

> No nie wiem. Programy, programami a co innego sprzet. Nie wiem czy AMD i
> Cyrix tak szybko by sobie poradzily ze sprzetowa realizacja MMXa znajac tylko
> "specyfikacje zewnetrzna". Owa specyfikacja jest potrzebna programistom a
> nie inzynierom projektujacym uklad scalony a robienie procesora od "tylu" jest
> jest dosc trudna i historia pokazuje, ze wychodza "dziwolagi"

i tak i nie... kazdy procesor tak naprawde projektowany jest od konca.
najpierw tworzy sie tzw. projekt czyli jakies zalozenia ogolne, liste
rozkazow, inne cechy. potem sie pisze symulator programowy takiego procesora.
pozniej robi sie taki procesor polsprzetowo - na jakichs z80 i innych
badziewstwach (no, moze nie calkiem z80). wszystkie te doswiadczenia pomagaja
inzynierom w projektowaniu gotowego scalaka. ale de facto projektuje sie go
wlasnie od konca. tyle, ze cykl produkcyjny procesora trwa nawet 5 i wiecej
lat, i amd nie bardzo mialoby za co placic portierowi gdyby wypuszczalo
scalaki z piecioletnim opoznieniem w stosunku do intela (i tak sa dobrych
pare lat z tylu). :)

karpio