Re: Wiecej niz 2 COMy...

Autor: Andrzej Odyniec (guru_at_macrosoft.waw.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 09:47:57 MET

Leszek A. Szczepanowski wrote:
> W zwiazku z tym mam pytanie gdzie do jasnej cholery chodzi karta
> grafiki ???
> Bo na 9/2 nie moze, na 11 mam Gravisa PnP, 12 zajete przez port PS/2
> (tyle ze pusty
> bo nie chce mi sie kupic przejsciowki :-) ), 14/15 zajete przez
> kontroler...
> Moze na 13 ??? :-))
> Dodam ze karta grafiki to Paradise Barbados (takie badziewko z S3-964
> na VRAMie).
A po co karcie grafiki IRQ. W dawnych czasach owszem było potrzebne
czasami, aby ,,mówić'' aplikacji, kiedy może modyfikować pamięć
obrazu, żeby nie ,,blikało''. Ale dzisiaj przy sprytnych RAMDACach,
pamięciach dwudrożnych VRAM, SGRAM itp. aktywacja ew. IRQ jest
opcjonalna i to nie we wszystkich kartach. Moja ATI Pro Turbo na Mach64
pracuje od nowości z wyłączonym IRQ.

Andrzej Odyniec <guru_at_macrosoft.waw.pl>
             MacroSoft S.A.
 ul. Chroscickiego 49, 02-414 Warszawa
          +48-22-8637681_at_t132