qemm

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Wed 15 Jan 1997 - 12:41:46 MET

Grzegorz Bodaszewski wrote:

[...]

 GB> Tak, wlasnie extendery. Notabene FoxPro 'extended' tez jest
 GB> czyms takim skompilowane, dlatego przeszkadza mu EMS.

FoxPro jest kompilowany Watcom C/C++ i uzywa (w wersji 2.5x - 2.6x) extendera
PharLap.

Uzywam _legalnego_ Foxa od wielu lat (dokladniej: od wersji 1.02 do 2.6a
wlacznie) i nie zauwazyłem, zeby na _sprawnej_ maszynie przeszkadzal mu
kiedykolwiek EMS. Owszem - bywaly problemy z EMS, ale na 286 z jakimis dziwnymi
driverami EMS, natomiast _nigdy_ nie zawiodl mnie QEMM - ba! - do wersji 2.0 w
dokumentacji Foxa bylo wrecz zalecenie kozystania z QEMM.
Starsze wersje EMM386 (np. z DOS 5.0), na niektórych maszynach też sprawiaja
klopoty, ale nadal uwazam, ze jest to bardziej sprawa marnego sprzetu niz samego
EMM - choc skoro QEMM sobie radzi, to dlaczego EMM nie chce...

Natomiast jest prawda, ze wersja extended bedzie pracowala wolniej, jesli zmusi
sie ja do korzystania z EMS (mozna tak), poza tym - start wersji extended przy
ponad 16 MB RAM moze doprowadzic do frustracji (przy 64 MB trwa to 1.5 minuty).

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl