Re: PnP w monitorach

Autor: Mariusz Fras (maf_at_ub.ists.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 15 Jan 1997 - 10:12:38 MET

Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl) wrote:
: Sebastian Demski wrote:
: >
: > Czesc wszystkim. Mam takie pytanko:
: >
: > Czy ktos mi moze wyjasnic do czego odnosi sie specyfikacja PnP w monitorach?
: > O ile mi wiadomo karty PnP nie trzeba konfigurowac tzn. nie trzeba ustawiac
: > przerwan czy kanalow DMA, bo BIOS sam to sobie wykryje. Ale odnosi sie to do
: > kart muzycznych czy siecowych ewentualnie modemowych.

: Oczywiscie odnosi sie do maksymalnej czestosci odswiezania jaka monitor
: zniesie!

I zdaje sie czesto nie odpowiada to prawdzie. U mnie np. (mam ADI 15") PnP
podaje najwyzsze dopuszczalne czestotliwosci 75 Mhz a tymczasem monitor
wyciaga bez problemow nawet 90 MHz. zdaje sie ze ten PnP podaje czestotliwosci
zgodnie ze standardem VESA (jesli tak nie jest to prosze o poprawke) a ten
z kolei przewiduje czestotliwosci tylko do 75 MHz i jak monitor potrafi
wiecej to juz tego nie pokaze.

maf