Re: NOKIA z kreskami

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 11:41:42 MET

> Pracuje na takim monitorze i niestety oprocz tych dwoch poziomych
> paskow (stabilizujacych maske z drucikow) mam jeszcze dwa pionowe
> paski: czerwonawy po lewej i niebieskawy po prawej, mimo ze nie
> uzywam kolumienek co moglo by byc przyczyna powstania czerwonawych
> plam - skad wiec rowne pionowe paski?

         c z n
         z i i
         e e e
         r l b
         w o i
         o n e
         n y s
         y k

tak z grubsza wyglada uklad luminoforu w pojedynczym pixlu w trinitronie.
tzn. przez cala dlugosc ekranu, z gory na dol biegna paski swiecace sie na
okreslony kolor. nie dziw sie wiec, ze wyglada to tak jak wyglada. dziwi mnie
tylko, ze przy normalnej pracy to widzisz... ja musze zblizyc gebe do samego
ekranu zeby moc to w ogole zaobserwowac. btw. jaka masz plamke?

karpio