Re: 2 Pentiumy na 1 plycie

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 12:38:06 MET

Sebastian Demski napisal (-a) :

> : b) byc DP (rozne takie VMU sa tylko UP i nawet jak dwa takie wsadzisz to nie
> ^^ ^^^ ^^
> Sorry, ze nie na temat ale czy mozesz wyjasnic co to oznacza.
>
> : procesor powinien byc najlepiej SSS ale sposrod 166 niewiele jest wlasnie
> : takich. procesor najlepiej jakis porzadny kupic - 166 SSS iBPP powinien byc
> : calkiem niezly (wlasnie tu jest sila iBPP - prawie wszystkie 166 iBPP sa
> : SSS).
>
> Z oznaczeniami typu iBPP i SSS tez spotykam sie pierwszy raz (nie mam kontaktu z nowszym sprzetem) wiec moze moglbys i to objasnic.

iBPP (Intel Boxed Pentium Processor) to procesor Pentium lub Pentium Pro
zapakowany w pudelko z ceryfikatem autentycznosci (hologram) z raditorem z
zamontowanym wysokiej jakosci wentylatorkiem na lozyskach kolkowych.
Przewaznie procesory iBPP maja nowsze steppingi niz te sprzedawane luzem z
"ramki".
Co do oznaczen na presorach Pentium to wyglada to tak, ze na spodniej
stronie procesora po kodzie steppingu (np. SX963) wystepuje po znaku "/"
trzyliterowy kod (np SSS, VSS, VSU). Pierwsza litera oznacza jakim napieciem
powinien byc zasilany procesor i jesli jest S to standardowym (STD-3.3V)
natomiast jesli V to podwyrzszonym (VRE-3.6V). Druga oznacza typ przebiegow
czasowych (timingi) i jesli jest S to sa standardowe a jesli M to
zmodyfikowane. Trzecia litera okresla czy procesor moze pracowac w plytach
dual (DP=Dual Processor) jako pierwszy lub drugi procesor i wtedy jest
literka S lub czy jest przeznaczony tylko do plyt jednoprocesorowych
(UP=Uniprocessor) i wtedy tzecia literka jest U.
Pierwsze dwie litery nie maja znaczenia jesli chodzi o zastosowanie ich w
plytach dual.
Praktycznie wszystkie procesory 166 i 200 sprzedawane w tej chwili sa VSS
(nawet te z iBPP). Natomiast 200 z ramki czyli nie iBPP moga byc VMU.

Piotrek