Re: Edukacja informatyczna (Bylo: Generator dzwieku)

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lódz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 11 Jan 1997 - 15:09:57 MET

At 12:25 97-01-11 +0100, you wrote:
>Romuald Zylla, T.Uni. of Lsdz, PL had the courage to write:

>Jakie klopoty? FORTRAN jest prosty jak konstrukcja cepa.

  Klopoty ? mialem na mysli tylko koniecznosc
  indeksowania od 1 (nawiasem mowiac tak jak w BASICu)

>Eeee, jakich ty kompilatorow C uzywales?

    Eeee, takich jakie byly pod reka na PC z dyskietkami.
    Eeee, chiba Turbo C wersja 1.5 (och ta skleroza)

>C jest dla programistow, nie dla zwyklych userow, dla tych
>jest 'jezyk wsadowy' :)

  No a co ma zrobic "zwykly user" jak musi sobie policzyc ?
  Ma uzyc 123 ? A moze kalkulator w Windows ?
  A co bedzie jak ma iteracje do zrobienia ?

>C jest przenosny, szybki, zrozumialy, pozbawiony sztucznych
>nalecialosci - jest w sam raz.

   No i jeszcze trzeba znalezc troche bibliotek zeby rozne
   pierdulki nie programowac od poczatku.
   I tu wydaje sie, ze TP jest ciut lepszy bo ma wieksza
   baze "programistow amatorow" dodajacych do tych bibliotek
   swoje kawalki. IMHO

>Wojtek
>Czy w Pascalu na PC uporano sie wreszcie z magiczna bariera
>tablic wiekszych niz 64 kB ? (cos poza kompilatorem
>GNU pascal napisanym w ...C )?

  A na pewno to zrobiono tyle ze nie pod DOSem
  bo to on i architektura procesora narzucaja te
  glupie ograniczenia - przy zalozeniu ze ma szybko liczyc
  i szybko kompilowac.
  BTW Na Macintosha i chyba na ATARI ST wypuszczono podobno
  dawno temu Turbo Pascala - slyszal ktos cos o tym ?
  Tam tez byly te ograniczenia i dlatego sie nie przyjal ?

--
Romek