Re: Generator d+wiOmegaku

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 23:11:09 MET

On Wed, 8 Jan 1997 19:02:39 +0100, Jarek Lis wrote:

>In pl.comp.pecet Andrzej Karpinski <KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl> wrote:
>: Z UMCS... Pewien dr. hab. nauczal dzilania klawiatury rozdajac
>: xerokopie obrazkow z ukladem klawiatury. I studenci pisali na takich
>: xerokopiach, wciskajac literki... najpierw DIR... potem inne rzeczy.
>: Bo prawdziwe klawiatury sie szybko zuzywaja.
>
>Moze i slusznie. Uklad klawiatury jest pewnym problem dla poczatkujacego i
>pierwsza godzine mozna pocwiczyc na kartce papieru. Najlepiej w domu.

Jarek! Wypiles za duzo czy zjadles za malo ????
Ja juz 20 lat jestem programista i nadal pisze 2 palcami.
(a koszt kserokopii jest wiekszy niz koszt zuzycia klawiatur
na taka zabawe)

>: W tym samym instytucie naucza sie TAGa (sorry. pomylilem z
>: chiwriterem). Pedagogow uczy sie obslugi komputer progrmem "Windows
>: dla dzieci".
>
>W koncu to bedzie ich podstawowe narzedzie pracy, jak to pedagodzy od
>nauczania poczatkowego.

to Twoim zdaniem na studiach pedagogicznych wydz. polonistyka
powinni wykladac elementarz bo to przeciez bedzie podstawowe
narzedzie ich pracy ????

>: Kolokwium z Norton Komandera polega na pisemnej
>: odpowiedzi na pytania w rodzaju (wpisz kombinacje klawiszy sluzaca do
>: zmiany ... itd).

to rzeczywiscie zadki okaz kretynizmu

>:-). Przedmiot "CAD" [cad, nie autocad]. Dla elektronikow, wiec
>pan prof wyklada jaka sekwencje klawiszy nalezy nacisnac, zeby
>narysowac np sciezke na plytce drukowanej pod PCAD'em.
>Potem egzamin, gdzie pan prof prosi o podanie z pamieci owej sekwencji.

w tym samym stylu

>: Na chemii studenci zaczynaja nauke szanownych
>: komputerow od metod numerycznych, bo i czemu nie...
>
>Biorac pod uwage, ze chemicy stanowia obecnie najwieksza klientele
>superkomputerow, ktore obciazaja numerycznymi obliczeniami, to chyba
>slusznie. Warto wiedziec jak dziala program, ktory rozwiazuje rownanie
>Schroedingera.

a tu masz Jarku wielka racje.
Wielu mysli tak jak Karpio, ze jak sie ma programy czy biblioteki
do obliczen numerycznych to juz teorie, ktora za nimi stoi mozna
sobie podarowac, a tymczasem to g... prawda. Kazda z metod numerycznych
ma swoje ograniczenia stosowalnosci, swoje wady i zalety, i nawet sam
ich dobor do rozwiazania danego zagadnienia nie zawsze jest trywialny.
Trzeba znac nie tylko matematyke ale i rozumiec szereg subtelnosci
ktore wiaza sie z jej implementacja na komputerach.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi