Re: Generator d+wiOmegaku

Autor: Nyce_guy (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 19:45:45 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
<5b0m18$il4$2_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> In pl.comp.pecet Andrzej Karpinski <KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl> wrote:
> : Z UMCS... Pewien dr. hab. nauczal dzilania klawiatury rozdajac
> : xerokopie obrazkow z ukladem klawiatury. I studenci pisali na takich
> : xerokopiach, wciskajac literki... najpierw DIR... potem inne rzeczy.
> : Bo prawdziwe klawiatury sie szybko zuzywaja.
>
> Moze i slusznie. Uklad klawiatury jest pewnym problem dla poczatkujacego
> pierwsza godzine mozna pocwiczyc na kartce papieru. Najlepiej w domu.
>
> : W tym samym instytucie naucza sie TAGa (sorry. pomylilem z
> [...]
Jesli sie mozna wtracic to chyba ktos na tych uczelniach zapomnial albo nei
wie ze rozni ludzie/specjalisci.zawody roznie wykorzystuja komputery i
nierozsadne jest uczyc wszytskich tego samego.
Oczywiscie czego innego sie ucza nawet rozni specjalisci od samych
komputerow ale wogole uczenie kogos innego poza nimi programowania to juz
chyba przesada.
Chyba ze znowu te uczelnie beda sie dalej cieszyly najambitniejszym z
progrmow nauczania niestety wypuszczajac przy tym niedouczownych fachowcow,
wlasnie z tej ambitnosci progamu i braku czasu na ten ambitny program.
Ja mysle ze kazdy student na dziendobry tak jak kurs biblioteczny powinien
dostawac kurs komputerowy czyli wiedziec jak sie robi login na swoje konto
(unix) i uzywanie procesora tekstu. (jesli oczywiscie studenci maja swoje
konta) bo to sie przydaje kazdemu i do pisania prac i do zdawania testow.

Reszta czyli konkretne zastosowanie komputerow powinno byc robione pod
katem kierunku studiow czyli np polonisci czy inna humania jakis word czy
WP ( oj wiedzy tu do nauczenia na dobre miesiace) matematycy mathematica
(to samo).
Czyli komputer + program jako narzedzie pracy.

Uczenie samego programowania jako kurs z curriculum chemika czy w szole
sredniej to chyba troche marnowanie czyjegos czasu i pieniedzy.

Warto zauwazyc ze komputery wyszly juz z okresu partyzantki gdzie brakowalo
oprogramowania i trzeba bylo sobie pisac samememu wiec i zadania edukacji
komputerowej nieco inne. Ktos dzis pisze kod? Jeden na milion uzytkownikow
komputerow? Ilu to robi w pascalu albo fortranie?

To wszytsko oczywiscie bylo IMHO.
PS Polecam moja strone.

  Pozdrawia S.D.                                               Poczta:
nyce_guy_at_irc.pl

                   Jak posluchac radia po polsku poprzez Internet?
          Zobacz:     http://www.superlink.net/~sduchnow/raindex.html
             The Surgeon General has determined that reading signatures
                           may cause serious health problems.
  DO NOT LOOK AT THIS SIGNATURE THROUGH A MAGNIFYING GLASS!