Re: Dysk SCSI i IDE

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 19:29:35 MET

"Piotr Dabrowski" <piotrdab_at_ks.onet.pl> wrote:
>Czesc!
>
>Mam u siebie dysk SCSI i chcialbym dodac dysk IDE, ktory ma byc tym =
>drugim,
>tzn. bootowalnym ma byc SCSI. Czy jest to wykonalane, bo mi cos nie =
>wychodzi?
>
>=20
>Z gory dziekuje za wszelkie uwagi i pozdrawiam!
>
>Piotr Dabrowski

niektore bios'y maja w sobie zawarta obsluge scsi (ncr).
wtedy kupujesz sterownik scsi ncr bez biosu, obsluguje go ten z plyty.
bardzo czesto w takim przypadku masz mozliwosc wyboru, czy jako pierwsze
maja byc dyski ide czy scsi.

w innym wypadku ide zawsze sie wpychaja przed dyski scsi. na to jest
pewna rada, polegajaca na tym aby dyskow ide nie deklarowac w bios.
wtedy zebys mogl je zobaczyc, musisz w config.sys odpalic sterowniki,
dzieki ktorym bedziesz sie mogl dokopac do dyskow ide. jaka jest tego
wada ? zajmuje ram.