Re: skanowanie slajdów

Autor: Domator (domator_at_is.com.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 08:47:34 MET

> Może kto? z kolegów (koleżanek) próbował skanować slajdy skanerem
> stacjonarnym bez specjalnej przystawki. Je?li znacie jakš? prostš metodę
> pomóżcie. Dzięki z góry. Pozdrówka dla wszystkich czytelników, którzy
majš
> chwilkę czasu na wglšd w newsy.

Daje rade chc tylko po to aby zobaczyc co tam jest lub pokazac klientowi -
nie ma szans na zeskanowanie do pozniejszego publikowania.
Musisz zdjac "pokrywke" od skanera (lub ja mocno odchylic) i oswietlic
polozony slajd lampa od gory. Swiatlo musi przechodzic przez slajd i padac
na elementy swiatloczule. Odwrotnie przy zwyklym zdjeciu - tam dziala
swiatlo odbite od obrazka.
Po kilku probach z ustawieniem lampy da sie zobaczyc co jest na slajdzie.
Acha - czym bardziej rozproszone swiatlo - tym lepiej. Mozesz je dodatkowo
rozproszyc kalka techniczna.

powodzenia

--
Piotr Domownik