karty i/o

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Wed 08 Jan 1997 - 00:46:25 MET

On 1997-01-07 KARPIO said:
>Oczywiscie jest mozliwosc wyboru trybu pracy (polling mode vs
>przerwania). Z tym, ze przy wiekszej ilosci obslugiwanych comow (w
>moim przypadku 7) znalezienie odpowiedniej ilosci przerwan stanowi
>pewnego rodzaju problem :P ;) Stad sensownosc stosowania roznych
>sztuczek, porzadnych kart i/o, polling mode'ow.

System Multiuser DOS jest przeznaczony do pracy przez porty
i instrukcja nie zaleca uzywania Polled mode, a standardowych
kart multiportowych przy malej ilosci portow lub inteligentnych
przy wiekszej ich liczbie. Przyczyna jest prosta przy kartach
standardowych to procesor glowny musi zajmowac sie przepychaniem
danych i obsluga portow co przy kartach inteligentnych zalatwia
procesor karty.

>Niestety tego typu karty nie sa tanie, dlatego szukam rozwiazan
>zastepczych. Zwlaszcza ze dla powiedzmy 10ciu comow byloby to

Dla 10 portow mozna podeprzec sie karta 8-mio portowa
standardowa np.: BOCA (mieli mi przyslac specyfikacje i cene
fax'em ale zapomnieli) i uzyc COM1 i COM2 :-))) Taka karta
potrzebuje jednego IRQ line podobnie jak Longshine 4-portowa
(nie najlepsza - gubi dane).
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;36;41mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive