Re: karty i/o

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl)
Data: Tue 07 Jan 1997 - 12:29:08 MET

>jest real dos. to takie zboczenie zawodowe bbsowcow - pod dosem jak jest
>wiecej szybkich modemow pracuje sie zdecydowanie najlepiej. ale ja nie o
>tym. a jesli soft pracuje w jakims "polling mode" i robi z przerwaniami co
>mu sie podoba, a wlasciwie nie bardzo nawet wiadomo co robi?

>BBSowcy z zasady nie uzywaja polling mode - hint: fossil.

Polscy BBSowcy z zasady jezdza na obzydliwej, sharewareowej ramocie,
ktora uwazam za dno kompletne.

Jakos Major (alias Worldgroup) podoba mi sie "nieco" bardziej. Jedyna
wada to cena (ok. 30mln za wersje podstawowa 8 user), aczkolwiek
jesli cos jest dobre (bo akurat jest) to nie moze byc tanie.

Oczywiscie jest mozliwosc wyboru trybu pracy (polling mode vs
przerwania). Z tym, ze przy wiekszej ilosci obslugiwanych comow (w
moim przypadku 7) znalezienie odpowiedniej ilosci przerwan stanowi
pewnego rodzaju problem :P ;) Stad sensownosc stosowania roznych
sztuczek, porzadnych kart i/o, polling mode'ow.

Jesli chodzi o port bandwidth to uzyskiwana przepustowosc jest wrecz
niewiarygodna, bez wzgledu na to co sie akaurat dzieje i ilu wisi
userow. Na zwyklych 16550AF 57k6 (przy 90% efektywnosci) uzyskujesz
dla ok. 60 portow na zwyklym P90... Zrob to samo na durnej ramocie...

Mozna zastosowac karty wieloportowe z megabajtami buforow i wlasnymi
RISCami do obslugi comow - wtedy przepustowosc, wydajnosc i predkosci
"nieco" wzrastaja... Podlacz takie koromyslo do ramoty... Niestety
tego typu karty nie sa tanie, dlatego szukam rozwiazan zastepczych.
Zwlaszcza ze dla powiedzmy 10ciu comow byloby to marnotrawstwo.

Oczywiscie nie neguje malych, lokalnych systemow z 1-2 portami na
ramocie. Mowie jedynie, ze jesli chcesz robic cos odrobinke
wiekszego, badz hm.. lepszego to ramota przestaje dosc szybko
wysarczac.

karpio