Re: Generator d+wiOmegaku

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 07 Jan 1997 - 22:01:25 MET

On Tue, 7 Jan 1997 21:37:59 +0100, Andrzej Karpinski wrote:

> [...]
[...]
>ehh... musialem ostatnimi czasy wrocic z wielkim bolem
>do pisania programow. z wielkim bolem, bo czekal mnie tp...
>ilez to czasu zmarnowalem tylko dlatego, ze nie wolno mi
>bylo zrobic petelki if .. a potem goto ;)

to jest wlasnie cholerny dowod potwierdzajacy moja teze!
gdybys NAJPIERW znal pascala to przejscie na c czy napisanie
jakiegos g... w basicu nie sprwailoby Ci najmniejszych
klopotow, bo mialbys DOBRA baze. natomiast nauczyc sie jako
pierwszego GOWNIANEGO jezyka - to oznacza wlasnie miec
klopoty ze zmiana narzedzia. to dokladnie jak z plywaniem -
latwiej nauczyc plywac kogos kto wogole tego nie potrafi
niz kogos kto juz jakims-tam-rozpaczliwcem nazwijmy to - plywa.

>moze to i jest
>ladnie, ale nie jestem przekoanany czy naprawde efektywne.

dzis to naprawde nie ma znaczenia
po pierwsze komputery sa naprawde znacznie potezniejsze
po drugie sa technologia kompilatorow optymalizujacych
poszla NAPRAWDE bardzo do przodu i dzis roznica w efektywnosci
kodu wygenerowanego przez pascal i przez c jest naprawde znikoma
- w ogromnej wiekszosci przypadkow praktycznie niezauwazalna
po trzecie w normalnym programie 5% kodu zuzywa 95% czasu wykonania
i na tych 5% nalezy sie skupic zamist pisac caly program w jezyku
ktory powstal w czasach kiedy liczyl sie kazdy bajt i kazdy cykl
maszynowy, a zamierzalo sie napisac przenosny system operacyjny
C to naprawde swietny jezyk ALE DO TEGO CELU DO JAKIEGO ZOSTAL
STWORZONY! uzwanie go powszechne jako jezyka do wszelkich
zastosowan jest wylacznie kwestia mody i to CHOLERNIE GLUPIEJ

po czwarte KTO CI POWIEDZIAL ZE W PASCALU NIE MA 'goto' ????

> [...]
>i nie maja zadnego zastosowania w praktyce. najpierw trzeba pokazac takie
>rzeczy jak irc, quake, encyklopedia multimedialna (tylko nie ta obzydliwa
>pwn!), program do angielskiego, automatyczna sekretarka z voice-modemem, word
>(ze slownikiem), jakis corel, netscae, irc. w miedzyczasie opowiadac o
>komputerach w pralkach i zelazkach oraz zastosowaniu ich w kierunku ktorym
>sie ksztalca (chemia, fizyka, projektowanie, cokolwiek...). bedzie to ciekawe,
>ludzie napewno cos zalapia i nie beda sie brzydzic. a czesc z nich blizej sie

tak KONIECZNIE!
a na studiach elektroniki zamiast uczyc ludzi praw kirchoffa,
rownan maxwella, zanudzac ich fizyka ciala stalego i wzbudzac
ich obrzydzenie rachunkiem tensorowym, nalezy im pokazywac
telewizor, video (koniecznie pornosy), radio, itd
(mozna zaczac od zarowki. wytlumaczyc im jak to fajnie miec swiatlo)
w ten sposob ludzie napewno cos zalapia
i nie beda sie brzydzic

>a takie jest wlasnie moim zdaniem najlepsze zastosowanie dla tp, podobnie jak
>i logo i innych wielu podobnych. dokladnie temu to sluzy. albo obrzydzaniu

ja pisalem o NAUCE PROGRAMOWANIA
a bynajmniej nie uwazam ze jest to umiejetnosc potrzebna wiecej niz
0.1% spoleczenstwa. Ja nie namawiam nikogo do nauki programowania,
tylko twierdze ze jesli juz ktos ma sie go uczyc, (albo ma byc go
uczony) to niech to bedzie PORZADNY jezyk a nie syf.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi