Re: Toner do HP5L

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sat 04 Jan 1997 - 14:09:30 MET

Maciej Pilichowski <macias_at_phys.uni.torun.pl> napisał(a) w artykule
<5aldb9$mbc_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
> Hej,
>
> Czy ktos moze osobiscie probowal bajerowac z modulem tonera i bebna do
> HP5L. Chodzi mi oczywiscie o domowa regeneracje ;-)))) Jakies pomysly,
rady?
> /oprocz "lepiej nie rob" ;-))), ja nie harcerz ;-)))/
>
> milego dnia zycze
> hej
>
> PS. A swoja droga jestem ciekaw, na ile innym HP5L-owcom toneru
wystarczylo.
> Bo mi rzeczywiscie tak jak w manualu podali -- z jakies 5 ryz, czyli 2500
> stron.
> [...]

Dawno temu w ciezkich latach 89-90 robilismy regeneracje cartridge'y do
malych kopiarek
Canon serii PC - konstrukcja modulu jest bardzo podobna. Przy dobrym
papierze taki
modul dawal sie dwa razy regenerowac. Jezeli chcesz sie w to bawic to kilka
porad:

- Caly modul trzeba ostroznie rozebrac. Dobrze jest zrobic sobie jakies
drobne narzadka.
- Dalej trzeba usunac caly toner ze wszystkich elementow, zwlaszcza ze
srodka bebna - tam
gromadzi sie zuzyty toner.
- Beben jak najkrocej na swietle - przechowywac w czarnym worku.
- Nie przemywac bebna rozpuszczalnikami - warstwa swiatloczula jest
metaloorganiczna.
- Nie wiem jaki toner toner wsypac. Do Canonowskich uzywalismy tonera od
kopiarek
Canon NP 1215 (pozniej zwanych 1520), ale nie byl taki sam. UWAGA: Toner
tonerowi nie
rowny, nawet od roznych typow tego samego producenta.
- Przy montazu uwaga na poprawne polozenie listwy zgarniajacej.

Gdzies kolo 1992 rowniez na Zachodzie wpadli na to, ze cartdige mozna
regenerowac,
byly dostepne nawet bebny na wymiane, ale sprawa szybko ucichla.

Zainteresowanych szczegolami udzielam informacji mailem.

Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl