Re: Cyrix

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 03 Jan 1997 - 17:03:30 MET

> No, bez przesady. Najgorszym produktem "Pentiumopodobnym" byl NexGen.

Tez bym nie przesadzal, NexGen na owe czasy byl bardziej zaawansowany
technologicznie od Pentium ale stal sie niewypalem bo nie mial FPU i wymagal
specjalnych plyt i chipsetow. To co wymyslili w NexGenie 586 Intel dopiero
wykorzysta w Klamath (chodzi mi o cache L2 na zewnatrz ale jego kontroler
jest w CPU i polaczony jest dedykowana szyna do tego cache). Ale NexGen 686
czyli AMD K6 zapowiada sie naprawde rewelacyjnie (mozna juz sporo o nim
poczytac na www.amd.com).

> O ile pamietam, Cx166 jest drozszy od P166, a koproc ma jak stary kapec...

To sie mylisz bo Cx166 kosztuje ponizej $200 a iP166 kosztuje grubo ponad $400
i juz nawet Cx200 jest tanszy bo kosztuje ponizej $400.

Piotrek

PS. Acha jesli chodzi o Cx166 to ostatnio bardzo duzo sie ich sypie, reklamacji
na nie jest od cholery (po jakims czasie zaczynaja sie wieszac i pomaga tylko
drastyczne spowolnienie zegara a procki sa pewne).