Re: Zmiana liter dysków logicznych w Win95

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 18:46:25 MET

On Fri, 20 Dec 1996 14:40:26 +0100, Wojciech Milc wrote:

>Problem:
>1. Dlaczego litery logiczne dysków nie sš przydzielane za kolejnoœciš
>partycji? (Tzn. C:,D:,E: - partycja podstawowa dysku Seagate i dwa
>dyski logiczne na rozszerzonej, potem F: - partycja podstawowa
>dysku NEC).

to uroda pecetow, ze litery sa przydzielane w nastepujacej
kolejnosci:
 1. primary z dysku 1
 2. primary z dysku 2
 3. j.w.
 4. j.w.
 5. dyski logiczne z dysku 1
 6. dyski logiczne z dysku 2
etc

>2. Skutek jest taki, że po podłšczeniu trzeciego dysku fizycznego
>(IBM 250MB, jedna partycja - podstawowa, w szufladzie)
>dostaje on literę D: lub E: (w zaleznosci od ustawien w BIOS
>sterownika), dysk NEC (przedtem D:) dostaje D: lub E:
[...]
>4. Czy mozna to jakos ominac? (Np. przydzielic litery na stale,
>albo zarezerwowac niektore litery).

nie wiem czy winda na to pozwala ale normalne systemy
operacyjne pozwalaja miec na dysku wylacznie dyski logiczne
(zadnej partycji primary) i wtedy mozna sobie wymieniac takie
dyski w kieszeni podlaczonej jako ostatni dysk fizyczny
komputera zapewniajac niezmiennosc liter przydzielonych
partycjom na dyskach niewymiennych.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi