Re: VoiceType w 95'

Autor: Marek Nazarko (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Fri 29 Nov 1996 - 08:07:02 MET

MArcin Mrowiecki wrote:
Tomasz Stafinski) writes:
> Szczerze mowiac nie wiem o co ci chodzi na tej liscie tez trwa
> dyskusja o VOICE TYPE
a ja piszę tylko na pl.comp.pecet

> To mi wyglada na porownanie Syrenki ktora juz za 100nzl jedzi
> (czasami) z Poduszkowcem .
zgadzam się :)

> Przeciez To sa programy nieporownywalne ze soba !!!
> Voice Manager jest tylko prosta zabawka, ale na razie dopoki
> technologia nie potanieje calkiem wystarczajaca zeby uproscic
> podstawowe czynnosc.

A jednak porównywalne (ale dla Polaka).
Moduł do dyktowania jest w zasadzie bezużyteczny (bo niepolski) i jego
wymagania sprzętowe nie powinny mieć znaczenia - a mają, wobec tego
Voice Type jest dla mnie nie do zastosowania. Voice Manager - zabawka -
niestety także jest bezużyteczna z powodu małego zasobu komend.
Jednak pokazuje, że słaby sprzęt wystarczy, aby sterować komputer głosem
i nie potrzeba P166 i 32MB RAM

Nie głoszę że któryś z nich jest lepszy! Oba są do dupy! (przepraszam za
sformułowanie ale chcę być dobrze zrozumiany)
Pokazuję tylko ich mocne i słabe strony i czekam na coś sensowniejszego.

Możliwość dostosowania do głosu użytkowniku faktycznie jest wadą - ale
za to zapewnia lepszą komunikację. Zresztą można stworzyć profile które
ten problem częściowo rozwiązują. Tak więc dzięki zapewnieniu lepszej
komunikacji jest to zaleta (gdyby nie mógł się uczyć, toby gorzej
rozumiał)

> Modul do Merlina ( z przyczyn sprzetowych) to kwestia przyszlosci
> (znaja rynek komputerowy -krotkiej)
Znając popularność Merlina i marketing IBM nie ma nic pewnego. A w
Polsce z takimi wymaganiami i możliwościami Voice Type kariery na pewno
nie zrobi.

--
 Marek Nazarko
 mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)