Problemik z komputerkiem

Autor: Bartosz Jan Deka ps (deka_at_euler.mat.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 11:32:46 MET

Mam problem z pewnym komputerkiem.
Konfiguracja :
486SX 40MHz U5 (AMI BIOS)
4MB RAM
HDD 250 CONNER
TRIDENT 512

Na tym komputerze pracuje pokazny program do obslugi magazynu napisany w
FOXPRO. Program jest pewny wiec na niego winy zwalac nie moge.
Problem polega na tym ze Disk Doktor codziennie znajduje na twardzielu bledy
logiczne, a sam program magazynowy co pewien czas niszczy/uszkadza sobie pliki
*.DBF. Komputer zlozony zostal z elementow uzywanych i z kazdym elementem z
osobna nie bylo zadnym problemem. Teraz rowniez zadne programy testowe nie
wykazuja trwalych uszkodzen ani plyty ani dysku twardego.
  Podobny problem zauwazylem rowniez na zupelnie innym komputerze, ktory
bardzo dobrze sprawowal sie jako komputer domowy (gry) a w ktorym po pewnym
czasie od zainstalowania programu napisanego w FOXPRO (tym razem do obslugi
wypozyczali kaset video) rowniez zaczely sie problemy z tym ze tutaj program
co pewien czas nie potrafil znalesc swoich plikow baz danych. (486DX40 AMD,
HDD 430 CAVIAR, 4MB RAM)
 Moze ktorys z kolegow mial podobne problemy i poradzi mi co mam poprawic.

                                        Pozdrawiam
                                                Bartek

PS.
W pierwszym przypadku wymiana kontrolera nic nie dala.