Re: gry przez kabel

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 22 Nov 1996 - 16:01:12 MET

On Fri, 22 Nov 1996 13:39:11 +0100, Marek Araszkiewicz wrote:

>w jaki sposob mozna sobie zagrac w dwie osoby w np. Quake albo Warcrafta
>przez kabel RS ?
[...]
>No i inne podobne pyt: jaka maksymalna dlogosc takiego kabla jest
>polecana? Czy np. 25 metrow jest w normie?

to zalezy od szybkosci.
u mnie w domu chodzi bez problemow 115200 baud
przy 15m kablu. Na dwustumetrowm kablu w ekranie chodzilo mi 19600
(wyzej nie moglem probowac bo to bylo jeszcze w czasach 8250)

Grego

>Ile zyl? i jaki jest tego schemat? czy ktos moze taki schemat
>(numer pinu we wtyczce i gniazdku) podeslac?

potrzebny Ci bedzie tzw. null modem cable
ale rozwiazan jest co nie miara
od najprostszego
  (ktory z reguly wymaga uzycia hand-shake softwareowego
   [ale niekoniecznie, jesli przesylanych danych
    jest nie wiele i obie strony "sie wyrabiaja"]),
w ktorym sa tylko dwie zyly Tx i Rx (piny 2 i 3)
"przekrecone" (czyli od 2 z jednej strony do 3 z drugiej
i na odwrot) + masa sygnalowa (ja wykorzystywalem ekran,
choc to niezgodne z zasadami sztuki) az do pelnego kabla
co umozliwia handshake hardware'owy.

pelny null-modem cable to:

        GND1 - GND2
        RxD1 - TxD2
        TxD1 - RxD2
        DTR1 - DSR2
        DSR1 - DTR2
        RTS1 - CTS2
        CTS1 - RTS2

dodatkowo, jesli uzywany program tego wymaga laczy sie
DCD1 do CTS1 i DCD2 do CTS2 (na samej wtyczce, czyli nie
trzeba zyl z tymi sygnalami)

natomiast przydzial pinow do sygnalow masz ponizej:

PCs have 9pin/25pin male SUB-D connectors. The pin layout is as follows
(seen from outside your PC):

        1 13 1 5
      _______________________________ _______________
      \ . . . . . . . . . . . . . / \ . . . . . /
       \ . . . . . . . . . . . . / \ . . . . /
        --------------------------- -----------
        14 25 6 9

 Name (V24) 25pin 9pin Dir Full name
Remarks

    TxD         2     3    o   Transmit Data           Data
    RxD         3     2    i   Receive Data            Data
    RTS         4     7    o   Request To Send         Handshaking
    CTS         5     8    i   Clear To Send           Handshaking
    DTR        20     4    o   Data Terminal Ready     Status
    DSR         6     6    i   Data Set Ready          Status
    RI         22     9    i   Ring Indicator          Status
    DCD         8     1    i   Data Carrier Detect     Status
    GND         7     5    -   Signal ground           Reference level
     -          1     -    -   Protective ground       Don't use this
one
Grego
Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi