Re: help: lost clusters & NU

Autor: Roland Zerek (ROLAND_at_chicken-et1.iie.pz.zgora.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 22:01:21 MET

    Czesc !!!

> Mam problem (to juz trzeci raz prosze LISTE o pomoc):
> NDD z pakietu Norton Utility pokazuje mi, ze :
> Lost clusters found. There are ___ lost clusters in ___ chains itd...
> I proponuje repair.
> Ale problem z tym, ze raz juz mu zrobilem repair, ale potem znalazl te
> lost cluster gdzie indziej, ja mu znowu repair, a ostatnio on mi znowu
> lost clusters found. O co chodzi ??? Co to sa owe lost clusters ???
> Moze by mi to nie przeszkadzalo (nie moge tylko wywolac 'disk speed'),
> ale chyba COS jest nie tak.
>
> jacek: czekajac na pomoc

Bledy tego typu powtaja na dysku najczesciej, gdy zawiesi sie
komputer. Jezeli jakies pliki byly w tym czasie otwarte przez system,
to ich czesc mogla nie zostac jeszcze zapisana z bufora RAM na
twardziela (np. przy SmartDrive), kiedy wlasnie komputer sie zawiesil.
Powstaja wtedy uszkodzenia w strukturze danych na twardym (jak
wiadomo, pliki skladaja sie ze skonczonego lancucha takich kawalkow
nazywanych wlasnie clusterami, a caly problem polega na tym, ze
uszkodzona struktura moze nie miec konca takiego lancucha i wtedy
ups..)
Polecam czeste uzywanie NU i naprawianie takich bledow !!!

  Powodzenia

                  Roland