Re: STB vs VIEWTOP

Autor: Ziemowit Buczynski (ziemek_at_if.uj.edu.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 15:21:14 MET

> P.P.S Mi wpadła w łapki ET6000... tyle że firmy ViewTop :((
> Jak ją porządnie przetestuje to naskrobie coś.

Mam Viewtop/ET6000 od paru tygodni w domu i jestem b. zadowolony. Od
razu zaznaczam ze przesiadlem sie z ET4000. A planuje przeskok na
Herculesa Video/128 (na ET6000). W miedzy czasie przewoinelo sie pare
kart na S3 (rozmaitych) z racji ze wiekszosc ludzi wkolo tego uzywa.
Jedna rzecz ktora mnie urzeka w Tsengu to powszechna dostepnosc
driverow, a nawet jak ich brakuje zalatwia to kompatybilnosc.
Przyklad - prosze bardzo. Zainstalowalem drivery do Win 3.11 do ET6000
wszystko poszlo OK. Testy wypadly pomyslnie (dziala rzeczywiscie
szybko) wiec w euforii ze nareszcie doczekalem sie nastepcy wysluzonej
ET4000 (5 lat) sprawdzilem czy i jak dziala QPEG. dzialal nie najlepiej,
ale dopiero po dobrej chwili dotarlo do mnie ze to dziala... mimo ze nie
zmienilem driverow. Nie jestem przekonany ze przejscie z jednego S3 na
inne daloby podobny efekt.
Inny przyklad - prosze bardzo. Jak wyglada sytuacja gdy na S3 chcemy
zmienic parametry np dla Windows. Uruchamiamy MS Windows uruchamiamy
odpowiedni programik i OK. Ale co zrobic gdy monitor "nie wyrabia" tego
co jest aktualnie ustawione? Trzeba w system.ini zmienic driver na
Standard VGA uruchomic Win i zmienic driver ponownie na S3 z zadanymi
parametrami. W ViewTopie nic z tych rzeczy. W pliku system.ini mamy w
postaci otwartego tekstu rozdzielczosc, ilosc kolorow, a nawet
czestotliwosc odswiezania.
Nie wiem jak wy ale ja to nazywam wygoda uzytkowania karty i zadne 10%
wydajnosci nie jest w stanie tego zastapic (a z tego co sie orientuje to
Viewtop nie ustepuje wydajnoscia innym kartom w tym oslawionym kartom na
S3).

P.S. Czekam na Hercukesa - opisze wrazenia jak go dostane.

--
Ziemek