Re: Prawdziwie polski serwer? - pierwszy i ostatni list od s. + p. Andrzeja Gorbiela

Autor: MIECZ - SŁAWOMIR (polradko_at_ix.netcom.com)
Data: Mon 18 Nov 1996 - 13:30:43 MET

Subject: Re: Prawdziwie polski serwer?
        Date: Sun, 3 Nov 1996 05:27:42 +0002
        From: "Andrzej Gorbiel" <Andrzej.Gorbiel_at_krak.gazeta.pl>
          To: MIECZ - SLAWOMIR <polradko_at_ix.netcom.com>

> P.S. Według słownika terminologii komputerowej angielsko-polskiego
> "server" nazywa się "dostarczyciel".

Jak zatem tłumaczy słowo PROVIDER (eg. Internet Service Provider)?

> Według mnie ten "server" mógłby sie nazywać "doręczyciel".

Dziekuję za interesujące propozycje. Wyrażam ubolewanie, iż
wcześniejszy świąteczny dead-line (pol. ostateczny termin zamknięcia
numeru gazety) nie pozwolił nam ich wykorzystać. Tym bardziej, iż
wśród 115 zgłoszonych ,,polskich serwerów'' nie było żadnego z
powyższych słów.

Informuję, iż bogaty wybór odpowiedzi na naszą ankietę znajdzie Pan
na naszej stronie WWW:

http://www.krak.gazeta.pl/KiB/

oraz że w rozpoczynającym się tygodniu szukamy najlepszego polskiego
odpowiednika ,,ON LINE'' (we wszystkich znaczeniach).

> dlaczego pytanie o polską nazwę komputera nie zostało zadane?

Rozważałem, ale to słowo jest u nas stanowczo zbyt głęboko
zakorzenione...

  Pozdrawiam,

  Andrzej Górbiel

PS.
Ma pan w nagłówku ISO-8859-1 (zamiast 8859-2, jak w polu From:)
oraz 8-biotowe znaczki w treści (zamiast Quoted-Printable jak
deklaruje nagłówek).

PPS.
Może Pan wykorzystać moją odpowiedź w UseNet.

-- ,
Andrzej.Gorbiel_at_krak.gazeta.pl http://www.krak.gazeta.pl/~gorbi
Gazeta Wyb*rcza - Komputery i Biuro (+4832)512130, fax (+4832)512472

Wobec nadzwyczajnej sytuacji zwiazanej z tragiczna smiercia pana Andrzeja
Gorbiela pozwalam sobie na podstawie pozwolenia mi przezen udzielonego
zamiescic tresc Jego listu do mnie w calosci. Jest o tyle smutne, ze zginal
na drodze, ktorej budowe, moglem ogladac z okien swojego domu, a biegnie ona
po lace, ktora posiadali i kosili moi przodkowie przez byczynski Smog w lesie
zwanym Kepnica w Ziemi Krakowskiej. Pana Gorbiela nie znalem, lecz z racji
pisania w "Gazecie Wyborczej", ktora za sianie zla w naszej Ojczyznie nienawidze,
mogla ta nienawisc i Jego dotyczyc, ale teraz w tej tragicznej chwili nie moge
po katolicku nie wypowiedziec:

"Dobry Jezu, a nasz Panie daj Mu wieczne spoczywanie".

P.S. Interesuje mnie jakim samochodem jezdzi Red. Nacz.?
     Czy tez Made in Poland by Fiat Auto S.A.?
     Czy tez ma rownie patriotyczne gusta motoryzacyjne?
     Dobry dziennikarz powinien posiadac bezpieczny samochod,
     a obowiazkiem pracodawcy jest zadbac o to!!!

--
      //
  O<<<M I E C Z>>>>>