Re: Czestot. odswiezania

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 17 Nov 1996 - 19:29:28 MET

> Czytalem, ze 85Hz. Od roku pracuje przy 100Hz i kazde przelaczenie na
> 56-60Hz czuje jak bicz po oczach. Nawet 72-75Hz na dluzsza mete meczy,
> aczkolwiek swobodnie moge patrzec.

masz racje, sam uzywam naprawde duzych rozdzielczosci i duzych czestotliwosci
odswiezania. jak czasem musze cos dluzej robic u klienta, to nierzadko
wychodze z zalzawionymi oczami. moim zdaniem 75Hz to minimum, a jesli sie da
to warto ustawic wiecej. nowe monitory (a chociazby Soniak 15 sx, o ktorym
przed chwila pisalem) pozwala na 120Hz w nizszych rozdzielczosciach - imho
warto. nawiasem mowiac sama jakosc obrazu, jego ostrosc tez ma tutaj spore
znaczenie. kiedys niedocenialem roli monitora - patrzylem wylacznie na
parametry komputerka. ale jak mi przyszlo pracowac czasem po 15 godzin non-
stop przy komputerze szybko zmienilem zdanie ;) zdrowie nie ma ceny, naprawde.

karpio