Re: Partycja nie chce startowac

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sun 17 Nov 1996 - 04:18:16 MET

>: Co dokladnie robi FDISK /MBR ?
>
>: Czy jak MBR jest WYZEROWANY (doslownie) to FDISK /MBR
>: potrafi zapisac prawidlowo Master Boot Record ?
>: Czy wpisze prawidlowe dane partycji ?
>: Mie sie wydaje ze NIE.
>

>Alez wpisze prawidlowe. Czyli poprawny (z punktu siedzenia MS) kod
>programu ktory powinien siedziec w MBR, i cztery wyzerowane opisy
>kolejnych partycji :-).
>J.

  No wiec okazalo sie ze nie. Jak Tosziba satelite miala wyzerowany
MBR nie wiadomo dlaczego ale tak bylo ( W'95 oczywiscie )
to chociaz mozna bylo wystartowac z dyskietki i NU widzial C: w trybie
Absolute Disk Sector. Boot sector dysku C: wygladal normalnie,
FAT byl, glowny katalog tez.

Ale po FDISK /MBR to ta biedna Toshiba pokazywala, ze nie ma
BASICa na ROMie. Co gorsza nie mozna bylo wejsc do SETUPu (klawiszem
F1) a przedtem mozna bylo. Jednym slowem kicha. Jakakolwiek proba
resetu i wejscia w setup konczyla sie tym samym komunikatem o BASIC ROM.
 Cale szczescie, ze komputr na gwarancji.
 Ale zostal kupiony w Holandii no i tam musi wrocic
 - chyba, ze ktos zna serwis autoryzowany Toshiby w Polsce albo
lepiej w Lodzi.

Jednym slowem bardzo nieprzyjemna przygoda.

Romek
PS Ale spotkala mnie tez bardziej przyjemna przygoda:
  Stwierdzilem, ze na jednym komputrze NIE MA wirusa FAT_Avenger
  mimo, ze MKS_VIR 5.28b uparcie to mowil :-)