Re: Wylaczac komputer, czy nie?

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Thu 14 Nov 1996 - 16:37:24 MET

Albert Geres wrote:

> Co myślicie o pytaniu w subject'cie?
> Podobno przy włączaniu i wyłączaniu PC przez kostki przechodzą mu
> jakieś niezdrowe impulsiska elektryczne - o szkodliwości startowania
> dysku już nie wspomne.
> Jak jest zdrowiej dla kostek i dysku - wyłączać na noc, czy niech
> chodzi miesiącami?

U mnie chodzi na okrągło nie tylko miesiącami, ale latami. Co do dysku,
to jeśli masz sensowny program wyłączający po co najmniej 10 minutach,
to możesz zastosować - nie ma sensu stosować programów wyłączających
dysk po 2 minutach - bardziej szkodzą niż pomagają.
Zalety niewyłączania: cache dyskowy ma szanse się ustabilizować, nie
mieli przy starcie płytami w NEC 4x4 itd.

RoMan.