Re: ODP: GSM - cennik opłat

Autor: Marek Araszkiewicz (manaszk_at_tempac.okwf.fuw.edu.pl)
Data: Thu 14 Nov 1996 - 11:50:26 MET

Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: Maciej Paliwoda wrote:
: > > No wlasnie, co ma TelePies do aparatow GSM?
: > > Ja rozumiem, oni moga scigac kogos kto do *ich drutow* podlacza telefony
: > > bez homologacji. Ale GSM?
: > No nie wiem, nie wiem.
: > Nie wiem czy słyszałeś ale "drugi" operator
: > dopiero dogaduje się z TPSA ...
: > A jak myślisz czego jest więcej :
: > - połączeń komórka-komórka
: > - połączeń komórka-"zwykły telefon"
: Dobra, ale co to ma do rzeczy?
: Homologacja oznacza ze urzadzenie *wlaczane do sieci telefonicznej*
: spelnia takie warunki techniczne, ze moze pracowac w tej sieci bez
: zaklocania innych urzadzen.
: Co z tego, ze z "komorek" laczysz sie z siecia TelePSA? Przeciez komorki
: nie sa *bezposrednio* wpinane "na drutach" do tej sieci!!!!
absolutnie popieram, i cytuje ( w dowolnym tlumaczeniu na polski) :))
  "do publicznej sieci Telefinii Polskej S.A. nie wolno GALWANICZNIE dolaczac
   jakchkolwek urzadzen ... " (stad tez sie wziely pomysly podlaczania sprzezeniem
magnetycznym perwszych pilskich aut. sekretarek.
Pozniej aby sie "zmodernizowac" wprowadzono zapis o HOMOLOGACJ, jednoczesnie utrzymujac GALWANICZNY
zakaz ... :) czyli: NIE BAWCIIE SIE W PAJECZARZY!
tak wec w swietle prawa (nie wiem jak PAR, lub oper. GSM) czy tez regul TelePSA MOGE radiowo
korzystac z laczy TPSA uzywajac nielegalnego radioaparatu laczacego sie nelegalnie z legalna centrala,
legalnie podlaczona do drutow TPSA. .... :)
Prawnicy, co Wy na to?
i szczegolnie ciekaw jestem opinii TPSA w tej sprawie (a wiem, ze czytaja newsy ... )

: To tak jakby uwazac ze np. telefony amerykanskie musza miec polska
: homologacje bo z USA mozna polaczyc sie z Polska...
czyli wszysdtkie telefony na swiecie musza miec polska homologacje, bo przecez mamy siec telefoniczna oplatajaca
swiat :(

 __                  Marek  Araszkiewicz                                  --
 --    e-mail      ->     manaszk_at_tempac.okwf.fuw.edu.pl                  --