Re: Pomoc techniczna M$

Autor: Greg Trzaska (trzaska_at_ibm.net)
Data: Sun 10 Nov 1996 - 12:58:05 MET

S.D. wrote:

> --
> Pozdrawia S.D.
> mailto:nyce_guy_at_irc.pl
>
> Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
> <5621kh$6ot_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> prawda

> Oops.:)
> W porownaniu z Linuxem i tak jest lepszy.
> 0.000000001> 0 :)

Do tej pory tylko sie "przysluchiwalem " tej dyskusji, ale chyba musze
dodac swoje trzy grosze.
MS tech.supp. jest dosc dobry ale drogi. Jesli masz problem z setupem to
mozna uzyskac od MS bardzo dobry support (limit 2 telefony ale za darmo)
jesli natomiast masz problem pozniej niestety treba za to placic. Placi
sie jednak za bardzo wysokiej jakosci profesjoalna pomoc.
Tak jest przynajmniej w USA.
Uwazam ze zachowanie "Pana Inzyniera" jest po prostu skandalem i tej
klasy "inzynier" jest warty wyrzucenia na bruk.

Jesli chodzi o support do Linuxa to jest to pomoc zupelnie innego
wymiaru. Linux nie jest produktem komercyjnym a mimo to mozesz uzyskac
bardzo dobra pomoc: patrz listy dyskusyjne, news itp, a jednoczesnie
pamietajac o jednym: to wszystko jest za darmo.
Linux jest spolecznoscia gdzie kazdy dzieli sie swoimi doswiadczeniami i
problemami z innymi uzytkownikami i jest to pomoc bardzo solidna.
Jesli chodzi o strone jakosci samego systemu to coz, moje doswiadczenia
z MS Win NT (poczawszy od 3.1 do 4.0), Win 95 i Linux sklaniaja mnie do
stwierdzenia ze MS ma jeszcze bardzo daleka droge do wypuszczenia
systemu rownie stabilnego i efektywnego jak Linux.
Jest to doswiadczenie bazujace na typowo profesjonalnych aplikacjach jak
obliczenia metoda elementow skonczonych (FEA) czy CFD.
Niestety Win NT nie dorasta do Linuxa.
Jako ciekawostke moge podac ze coraz wiecej firm produkujacych
oprogramowanie typu CFD czy FEA a wiec typowe tzw "power user" wypuszcza
werje swojego oprogramowania dla Linuxa.
No coz reasumujac, jezeli uwazasz ze Linux jest rowny "0" to prosze
pomysl o tych ktorzy spedzali swoj wlasny czas, noce i pisali programy
ktore sa o niebo lepsze od MS i podali je dla uzytkownikow PC na calym
swiecie za darmo. Ja uwazam ze nalezy sie im jakis szacunek za wlozona
prace, prace dla moim zdaniem wspanialej idei stworzenia systemu UNIX
dla PC i dla kazdego. W tej chwili Linux pracuje pod Intelem, DEC Alfa i
prawdopodobnie MacIntosh.
Z powazaniem

Grzegorz Trzaska
<trzaska_at_ibm.net>