Re: CD-ROM i Windows 95

Autor: Janusz (jan_at_hehe.com)
Data: Wed 06 Nov 1996 - 18:56:53 MET

Bardziej oryginalnych driverów do HD, niż te, które dostałeś z systemem nie
ma.

> Przede wszystkim sprawdz wpis w config.sys,

Nie! Dla W95 możesz spokojnie wyrzucić tę linię z config, a nawet skasować
cały config.sys, a i tak będą "widzieć" CD.

> wydaje mi sie ze powinno tam byc tak : device=C:\SAMPLE.SYS
> /X:OEMCD001 a masz pewnie tak :device=C:\SAMPLE.SYS /E:OEMCD001,
> gdzie X - aktualna literka dla dysku (czyli chyba H ?)

Nie! To Twoje X nigdy nie może być literą dysku, zawsze musi być to litera
D. literę dysku można określić dalej pisząc np.
device=c:\twojdriver.sys /d:jakaśnazwa /L:X (X to literka dysku - dla
Ciebie np F)

zresztą co do config.sys napisz sobie z DOS-a:
help mscdex

> A takze w Panel Sterowania / System / Menedzer urzadzen...CD-ROM, tam
> tez jest ustawianie literki.

i skoro w środowisku DOS wszystko jest OK to chodzi właśnie o to.
Prawdopodobnie miałeś tam wpisane przy "pierwsza litera dysku:" E

Jeżeli dalej będzie coś nie tak, usuń (w menadzerze urządzeń panela
sterowania) CDROM, zrestartuj i załącz wykrywanie nowego sprzętu. W95
czasem wycina głupa, ale z CD zawsze sobie radzi (chyba, że mocno mu
narozrabiasz w config (?).

Powodzenia
Janusz