Re: Durne pytanko :)

Autor: Grzegorz Mazur (gbm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Wed 06 Nov 1996 - 10:39:55 MET

Wojciech Giersz wrote:

> Mam takie pytanie,sorry,ze takie idiotyczne,no ale ostatnio ogarnely mnie
> watpliwosci :))))
> Jak ma lezec dysk? Elektronika do dolu,czy do gory? Bo w kieszeni twardy

A to zalezy od specyfikacji technicznej. Jesli chodzi o wspolczesne
dyski, to jest im na ogol dokladnie obojetne, jak leza/stoja/wisza.
Kilka lat temu w kilku instrukcjach serwisowych (np do Seagate 5.25" i
starszych modeli 3.5" bylo wyraznie napisane, ze dozwolone sa trzy
pozycje, z ewentualnym odchyleniem bodajze do 15 stopni. Te trzy
pozycje to: poziomo - skorupa do gory, na prawym boku i na lemym boku.

Pamietam, ze dosc skutecznym sposobem na zniszczenie starego Seagate
bylo przewrocenie go brzuszkiem do gory albo podniesienie przodu do
pionu - stawal natychmiast i nieodwolalnie...

> instrukcji dysku jest bardzo jasna informacja: pionowo lub poziomo,max.
> odchylenie 5%,ale strona PCA do dolu (?) .

No wlasnie...

> Moze jeszcze jedno-trzeba go przykrecac do uchwytu,czy moze sobie lezec
> luzem na tym kawale blachy? ( wibracje??? )

moze lezec, byleby sie nie zesliznal lub nie pozwieral jesli blacha
pogieta. Starsze dyski 5.25 nie znosily zbyt mocnego przykrecania -
skorupa sie naprezala i dysk nie dzialal.

> No i ostatnie- po cholere sa takie male kuleczki z tworzywa dolaczane do
> nowych twardych? Jaka antystatyka,czy co...

"Po odsysanie wilgoci"...

MyWebPage: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm  (includes x86 CPUs secrets and
tools)
To see my name, address and employer - read the mail header...