Re: pl.comp.hackers ???

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_batory.kat.ids.edu.pl)
Data: Mon 04 Nov 1996 - 23:03:06 MET

Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL <zylla_at_lodz1.p.lodz.pl> wrote:
>w subject coś o hackerach, a tu o crackerach...
>to o co Wam w tej liście chodzi - to ma być o hackowaniu czy o crackowaniu? :)

RZTU oLP> Zdefiniuj roznice, bo na moje wyczucie te pojecia
RZTU oLP> sie czesciowo zazebiaja
a ja to już w sumie sam nie wiem...
w FAQ do alt.security i comp.security.misc pisało, że na USENEcie przywykło
się przyjmować, że: (teraz moja interpretacja, ale o coś w tym stylu chodzi:-)
hackować to można np. kod programu (żeby był szybszy, robił coś inaczej, itp.)
crackować to można zabezpieczenia (programów, komputerów, itd.)
i w sumie takie coś mi się podoba, ale nie twierdzę autorytatywnie że tak ma być

to może inaczej, ponieważ nie chce dyskusji na temat znaczenia tego słowa:
czy ta grupa ma być o łamaniu różnych zabezpieczeń?

--c