Re: EDO vs FPM (test)

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 16:00:48 MET

Andrzej Karpinski napisal (-a) :

> zbyt stanowcze stwierdzenia, podejrzewam ze wyniki moga wynikac z blednych
> zalozen i zlej metody testowania. przeciez to nie problem dobrac tak zestaw
> narzedzi testujacych zeby udowodnic dowolna bzdure, tylko ze to niczego nie
> dowodzi. postaram sie sam cosik pokombinowac dzisiaj i powiem co mi wyszlo
> ciekawego. podesle rzecz jasna na liste, a na zakonczenie chcialbym sie
> spytac, gdziez to mozna kupic joystick albo myszke optyczna za 10zl? :)

Ja EDO testowalem dosc dawno temu kiedy to ASUS zrobil pierwsza plyte na
Tritonie FX z cachem PB. Jedynym wtedy producentem pamieci EDO i cache PB byl
Micron wiec cena plyty i dwoch modulow EDO byla abstrakcyjna.
Na tej samej konfiguracji komputera ale z roznymi typami pamieci (2x SIMM
8MB FPM 32-bit, 60ns i 2x 8MB EDO 32-bit, 60ns) przeprowadzilismy testy.
W testach aplikacyjnych Ziff-Davis Winstone 95 i Winstone 96 na EDO jest
szybciej od 0.5% do 1.5% a testach "pamieciowych" do 15%.
W tej chwili pokusilem sie o powtorzenie tego testu w plycie ASUSa na
chipsecie Triton VX aby porownac FPM, EDO i SDRAM. W przypadku FPM i EDO
wynik sie powtorzyl, moze bylo na EDO odrobine (+ 1%) szybciej co jest
spowodowane lepsza obsluga EDO przez chipsety Triton drugiej generacji
(Triton HX jeszcze lepiej radzi sobie z EDO). W przypadku SDRAM
przyspieszenie w porownaniu do EDO w testach aplikacyjnych wyniosla od 1.5%
do 2% a w testach "pamieciowych" do prawie 50%.
Testy ktorych uzywalem sa bardzo wiarygodne poniewaz wyniki sa powtarzalne a
nawet drobne zmiany w konfiguracji maja wplyw na wynik testu.
Winston to test pod Windows 3.xx skladajacy sie z kilkudzisieciu najczesciej
uzywanych aplikacji na swiecie (instaluje dana aplikacje, uruchamia ja,
odpala macro i mierzy czas wykonywania i tak dla kazdej aplikacji). Test jest
na CD i zajmuje sporo ponad 100MB.
Pojawil sie juz Winstone 32 pod Windows 95/NT.

Piotrek

PS. Kiedys slyszlem takie fajne powiedzenie "...kazde przyspieszenie jest warte
swoich pieniedzy..." ;)