Re: EDO vs FPM (test)

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 14:55:47 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> napisal(a):

>Radoslaw Poplawski <radekp_at_geocities.com> wrote:
>: Kto wierzy niech chce, a kto nie - to nie:
>: wielkosc bloku transfer (MB/s)
>: EDO FPM
>: 4kB 63 63
>: 64kB 51.8 51.9
>: 640kB 42.1 39.5
>: Wiedzialem, ze EDO to badziew, ale zeby az taki?

>Dlaczego badziew? 42.1 a 39.5 to 6.5% zysku!

Ale tylko przy transferze duzych blokow!

Zakladajac, ze 1/3-cia to bloki miesczace sie w L1, 1/3 miesci sie w
L2, a 1/3 do RAM-u (wiem, ze to spore uproszczenie :) ) daje to 6.5% /
3 = nieco pow. 2%. Czyli pomijalnie malo.

>Jeszcze pytanie czym testowales? Bo ja (K5/75) to na 4KB mam pod 300MB/s,
>do jakis 260KB (Cache L2) 100, a z EDO jakies 60, choc to trudno
>sprawdzic bo sie ciekawe efekty zaczynaja.

Takim szwabskim programikiem (z laboratorium Chipa - o ile doczytalem
dobrze wyczytalem, bo caly jest in Deustch). Ten programik jest na
mojej stronie (nie chodzi z K5 - pokazuje bledne wyniki, a wykres chce
wyskoczyc z monitora :) ).

PS. Na dodatek w reklamach wygladalo to inaczej ("transfer szybszy do
50%, he, he).

Radoslaw Poplawski (Wroclaw: radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
- Dzialam, wiec jestem... -
- Nie dzialam, wiec mnie nie ma? (TPSA) -