Re: Jaka karta muzyczna

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_ibm.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 12:46:07 MET

In article <01bbbfb1$6a5b3720$198ae7ce_at_default>, S.D. wrote:

>Softwarowo jest realizowana kompatybilnosc z GM tzn patch. Zeby odtworzyc
>dziwek potzrebujesz probek. A ich zestaw ustala wlasnie GM. neimasz probke
 ^^^^^^ he ? ;)

>to nie odtworysz GM we wlasciwy sposob.

Cos krecisz ;) Dokladnie:

1. probki instrumentow sa w ROMie
2. patche (opis instrumentow - ktory sklada sie z jakich probek, jakie
maja obwiednie, efekty itd.) znajduja sie w driverach pod W95 i w programach
pod DOSem (embedded GM presets). Ewentualnie w plikach SBK/SF2.
3. miksowanie probek jest realizowane sprzetowo
4. interpretacja kanalow MIDI jest realizowana (uwaga!) PROGRAMOWO, przez
sterowniki dla W95 lub zawarte w programach pod DOSa. NIE SA interpretowane
dane wyslane na port MIDI. Czyli zgodnosci z MPU401 dla syntezatora karty
(a nie dla wavetable daughterboards) NIE MA ! Tzn. jezeli gra wykorzystuje
MPU401, a nie wykorzystuje AWE, to nici z muzyki.

>Cale multimedia. To nie tylko gierki. Ja na przyklad slucham radia przez
>Internet.

Zapychajac pasmo ;)

>jak barszcz) i dokupienie porzadnej wavetable np Yamaha, Roland itp

Ja tam wole miec swobode w dobieraniu brzmien (moze dlatego, ze gram
muzyke wymagajaca takiej swobody). BTW dlaczego wszyscy technofile
wybieraja AWE32 ? ;)

>Full duplex jedt dobre do telefonii i tyle......

Nie tylko. Ostatnimi czasy pisze program pozwalajacy podlaczyc np. gitare
do wejscia karty, i nakladac w czasie rzeczywistym efekty typu delay,
chorus, EQ (korekcja parametryczna) i inne (jak mi sie uda znalezc czas
na poszukanie odpowiednich wzorow/algorytmow). Program juz dziala,
tylko czeka na dopracowanie interfejsu uzytkownika...

Krzysiek