Jak podpiac skaner Mustek do SCSI

Autor: Krzysztof M. Obrzud (kobrzud_at_rmf.pl)
Data: Tue 29 Oct 1996 - 12:50:55 MET

Poddaję się. Nie potrafię podpiąć skanera Paragon mustek 6000 do
PCI-SC200 (tak naprawdę jest to NCR 53C810) którą się dostaje przy
zakupie płyty głównej Asusa P/I P55T2P4.

Panowie którzy sprzedali mi kiedyś skaner byli zaszokowani że ktoś
chce podpiąć skaner do czegoś innego niż ich karta, i nie byli mi w
stanie pomóc. Po podpięciu skanera do SCSI, bios karty zgłasza że
widzi skaner, potem ładuje się driver od karty SCSI, i driver ASPI
ktore widzą skaner, ale gdy chcę zainstalować oprogramowanie od niego
to kiszka. Mam do wyboru w opcjach tą badziewną kartę która przyszła
ze skanerem, albo adapteca - wybieram oczywiście adapteka, i tu
zaczynają się schody, pluje się że nie mam winaspi.dll.

Teraz mam pytanie: czy nie powinno sprawiać oprogramowaniu skanera
żadnej różnicy jakiego kontrolera SCSI używam, przecież SCSI posługuje
się standardowym zestawem poleceń i nie powinno być problemu z czym
się rozmawia tylko JAK.
Po drugie wydaje mi się że oprogramowanie rozmawia z driverem ASPI a
nie z samym kontrolerem.

Być może więc jak znajdę gdzieś winaspi.dll to mi wszystko zadziała?
(ktoś wie gdzie tego szukać bo na pewnu nie u Musteka i Adapteca - bo
sprawdzałem)
Jeśli ktoś może mnie oświecić to proszę go o to bardzo.

Krzysiek

P.S.
Adapteca i tak sobie nie kupię bo za drogi.

Krzysiołek

Krzysztof M. Obrzud
kobrzud_at_rmf.pl