Re: Gitara

Autor: Marek Nazarko (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Tue 29 Oct 1996 - 16:42:41 MET

Jaroslaw Tabor wrote:

> [...]
Najlepsze rozwiazanie: Cubase lub inny sekwencer, ktory pozwala na
dogrywanie sciezek Audio. Wtesy kazda sciezka to jeden dlugi sampel
ktory mozesz potem obrabiac dodajac np. echo. Wada: duze rozmiary takich
plikow (ale mozna nad tym popracowac zmniejszajac czestotliwosc
probkowania i wylaczyc stereo)
W ten sposob na sciezkach MIDI robisz podklad a na sciezkach audio
dogrywasz to co na MIDI nie da sie zrobic (gitara, spiew).

> Gitara jako midi to jest chyba nieporozumienie. W kazdym razie nie > gitara ze strunami :)
Jest takie rozwiazanie, niestety bardzo malo skuteczne. Otoz sampluje
sie dzwiek gitary i w ten sposob probuje odczytac czestotliosc dzwieku,
a nastepnie zaisuje sie to jako MIDI. Podejrzewam ze nie dziala dla
akordow.

> Midi to standard przeznaczony do instrumentow klawiszowych.
> Tzn sa przesylane informacje
> o nacisnieciu klawisza, jego prarametrach i zwolnieniu, plus informacje o np. benderze i pedalach.
> Na klawiszach mozna symulowac gitare (jest to dosc ulomne ale jest), natomiast w druga strone
> to nie dziala. Jedynym urzadzeniem wejsciowym dla MIDI moga byc Keyboardy, Drum-Pady
Zapomniales o klarnetach (?) MIDI, ktore sa bardzo popularne i symuluja
urzadzenia dete, z niezlym zreszta efeltem

> itp. Kiedys chyba zrobili cos co bylo podobne do gitary z wyjsciem MIDI ale nie wiem jak to sie
> rozwinelo. W kazym razie bylo podobne do gitary jak krzeslo do krzesla elektrycznego :)
Byla gitara MIDI (sam widzialem w komisie) ale nie wierze zeby to mialo
sens. To tak jakby probowac odtworzyc spiew przez MIDI

--
 Marek Nazarko
 praca/job: mailto:mna_at_csbi.katowice.pl