Re: EZ 135 versus ZIP drive

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 10:10:28 MET

Pawel Pyk wrote:

> Pewnie ten temat byl przerabiany pod jakim innym subjectem (kiedy? i pod jakim?).
> Pojawily sie u mnie tanie EZ 135 (ide lub parallel, 1 cartridge) za 135 CHF (cos kolo 300 zl) podczas gdy zip
> kosztuje 300-400CHF. Chodzi mi o jakies praktyczne porownanie jak one sie sprawuja w stosunku do zip'a. W
> szczegolnosci jak jest z latwoscia dostepu bez zmiany konfiguracji komputera (cos takiego jak oprogramowanie
> guest ZIPa). Ogolnie mam wrazenie ze EZ to jednak upadajcy standart. A co sie stalo ze standardem Compaqa?
> Pawel

Nie moge ci powiedziec, jak to jest z EZ 135, ale mam juz jakis czas
ZIP-a, zewnetrznego, podlaczanego do portu rownoleglego. Kilka uwag:
1. Mozesz go tak podlaczyc do Windows 95, ze bedzie sie pokazywal jako
kolejny naped.
2. Podobne z Windows 3.1
3. W DOS-ie mozna uruchomic guest.exe, program rezydentny, ktory zajmuje
malo pamieci i bardzo sprawnie dziala.
4. Jesli gdzies przenosisz ZIP-a (stacje) zewnetrznego to podlaczenie
trwa 10 minut, sterowniki (guest.exe) mieszcza sie na dyskietce i wgrywa
sie je i uruchamia w 3 minuty. Probowalem!
5. Wklady 100 MB sa bardzo dbore, mamy ich troche, a jeszcze zaden nie
zawiodl (jak to sie podobno zdarza z SyQuestami).
Slowem - polecam.

Jaroslaw Zielinski
mailto:jz_at_it.com.pl
http://winter.it.com.pl/