Re: Q: FDD Kontroler VLB

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 12:29:31 MET DST

Michal Rolski wrote:

[...]

> : > Parametry komputera - 486DX4-160 VLB. Karta graficzna VLB chodzi
> : > od pol roku bez zarzutu.
> : >
> : Najpierw ustaw sobie procesor na 133MHz bo jak mniemam masz AMD 5x86-133
> : szlifowane na 160MHz.
> : AMD NIE ZROBILO 5x86-160 MHz !!! To sa szlify wersji 133MHz!
> Dobra, ale nadal to nie rozwiaze mojego problemu, co ma predkosc procesora
> do dyskietek?

Bardzo dużo - szybkość zegara ma istotny wpływ na taktowanie szyny VLB -
w Twoim przypadku jest to 40 MHz - nie każdy kontroler musi to
wytrzymać.
Masz w tej sytuacji dwa wyjścia:
1. Zmniejszyć zegar płyty na 33 MHz
2. Poszukać w opisie płyty/kontrolera jumperków ustawiających wait-state
na VLB

Jeśli to nie rozwiąże Twoich problemów, to nie pozostaje Ci nic innego,
jak tylko wymienić kontroler na sprawny.

RoMan.