Re: warp czy win95 ?

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Fri 25 Oct 1996 - 23:29:51 MET DST

On Sat, 19 Oct 1996 12:40:09 +0200, Przemys aw Frasunek wrote:
>Czy mozna zainstalowac WARPa obok win95 tak zeby najpierw bootowaly sie win95
>??? Czy warp ma dobra obsluge internetu ?? Czy warp ma odpowiednik Dial Up Networking
>(chodzi mi o internet przez telekomune) ??? Czy warto instalowac warpa ???
>Ile zajmuje warp ??? Czy lepiej instalowac warpa czy linuxa ???
>Czy win95 sa lepsze czy warp ???

Jesli chodzi o obsluge Internetu to Warp jest bez porownania lepszy. Dowolny skrypt logujacy
mozna napisac w REXXie. Mozna korzystac z Dialera, ale jak sie korzysta z jednego
tylko dostawcy internetu, to lepiej jest skorzytac bezposrednio ze slip-a. Mozna sobie prosto
napisac bardzo ladny programik dzoniacy az do uzuskania polaczenia, nawet jesli modem
wyrzuca komunikaty o bledach lub rwie polaczenia juz po ich nawiazaniu.
Sa zreszta gotowe przyklady.
W Warpie mozna uruchomic rownolegle dowolna liczbe sesji TCP/IP chodzacych
z Internetem np. PM-FTP, WebExplorer (lub Netszkapa ) to tego jeszcze dwa telnety
i zabawa ze hej!
Doskonale rozwiazane jest w warpie korzytanie z FTP i Explorera. Mozna miec ikonki
symbolizujace okreslone FTP-serwery i dokumenty WWW, ktore sobie spoczywaja
gdzies na desktopie lub w folderach i wystarczy je kliknac zeby usyskac polaczenie.
Podobnie mozna zrobic sobie ikonke do Anonymous FTP. Wtedy po jej wybraniu wystarczy
podac adres.
W pakiecie TCP/IP do Warpa jest dokladnie wszystko co mozna wymyslic (cienki jest
UltiMail, ale jest doskonaly PMMail - shareware.) oprocz NFS.
Zreszta mozna by pisac jeszcze duzo.
Ja uzywam OS/2 od 3 lat, a ostatnio jestem czesto zmuszony instalowac i konfigurowac
oprogramowanie do I-netu na W'95. I za kazdym razem ciesze sie ze nie musze tego
dziadostwa uzywac u siebie.

Pozdrawiam

via E(ir)mail...
       ( Jaroslaw Tabor )